Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Karina Obara

To od nas zależy, czy skończymy z głosowaniem na tych, którzy traktują nas jak idiotów

Katarzyna Batko-Tołuć: - Przełamujmy wstyd przed pytaniem. Można wykorzystać media społecznościowe. Pytajmy pod postami kandydatów. Gdy zamieszczają Fot. archiwum Katarzyna Batko-Tołuć: - Przełamujmy wstyd przed pytaniem. Można wykorzystać media społecznościowe. Pytajmy pod postami kandydatów. Gdy zamieszczają fotki z imprez, w których biorą udział, ośmielmy się pytać o ważne dla nas sprawy, rozliczajmy.
Karina Obara

Rozmowa z Katarzyną Batko-Tołuć, dyrektor programową Watchdog Polska o tym, jak nie dać się oszukać politykom podczas kampanii wyborczej.

- Trwa właśnie wojna na billboardy opozycji i PiS, co w takiej sytuacji widzi i czuje wyborca?
- Widzi, że dwie partie walczą między sobą. Nie widzi i nie wie, o czym jest kampania samorządowa, ani że partiom zależy, aby porozmawiać podczas kampanii o tym, co jest ważne dla wyborców. Obywatel więc ma prawo czuć się kompletnie zlekceważony.

- O czym świadczy ta billboardowa kampania?
- Pokazuje, że mamy bardzo duże nastawienie na to, by na scenie politycznej istniały tylko dwie partie, bo nie ma innych opcji. To jest pułapka krajowa, z którą wielu próbuje walczyć, ale wciąż bezskutecznie. Dość dobrze ten mechanizm opisał Rafał Matyja w książce „Wyście awaryjne”. Tłumaczy, że największym partiom politycznie opłaca się tkwić w spięciu, że żadna z nich nie zechce ustąpić, bo wówczas straciłaby wyborców. Partie muszą więc być w kleszczach spięcia. Jedynie wyborcy mogą uciec z tego klinczu decydując: to nie jest dla nas ważne.

W dalszej części rozmowy m.in. o tym, jak powinna przebiegać dobra kampania samorządowa oraz o błędach, jakie popełniamy podczas głosowania.

Pozostało jeszcze 75% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące zgody, w tym jej wycofania, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności oraz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Karina Obara

Polityka, psychologia i kultura są ze sobą nierozerwalnie związane i dlatego fascynują mnie dziennikarsko. To, co ludzie wyprawiają na tych polach jest warte pokazania. Zdanie niech każdy wyrobi sobie sam:-)

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.wspolczesna.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.