Agata Sawczenko

Urszula Widelska: Zakupy pod choinkę róbmy bez emocji

Zakupy pod choinkę róbmy bez emocji Fot. archiwum Zakupy pod choinkę róbmy bez emocji
Agata Sawczenko

Musimy mieć świadomość tego, że handel jest po to, by na sprzedaży zarabiać. I rata zero procent też będzie oznaczała, że ktoś na niej musi skorzystać - mówi dr Urszula Widelska z Politechniki Białostockiej

Niedługo rozpoczniemy świąteczne zakupy. Pani dużo wydaje na święta?

Na pewno za dużo. Ale i tak pocieszam się, że właśnie tyle powinnam wydać. Bo święta spędzam z dużą liczbą osób. I jestem w dużej mierze odpowiedzialna za przygotowanie tych świąt.

Czy przygotowujemy święta, czy nie - i tak zwykle łapiemy się na tym, że portfel pod koniec grudnia mamy dużo chudszy. Jak to się dzieje, że sklepy wyciągają od nas tyle pieniędzy?

Sklepy zawsze kuszą promocjami. Ale w takich specjalnych okazjach my na te promocje jesteśmy bardziej wrażliwi. Święta powodują, że te promocje są dla nas bardziej widoczne. Zresztą sklepy przygotowują też lepsze oferty. I jest ich o wiele więcej. Ktoś kiedyś powiedział, że w ogóle trudno jest kupić coś w dzisiejszych czasach bez promocji.

Ale i tak czasem kupujemy tylko dlatego, że jest jakaś promocja. Bo jest taniej!

To dobrze, jeśli zastanawiamy się nad zakupem pod kątem, który produkt jest dla nas bardziej korzystny cenowo. Z tymi promocjami to rzeczywiście jest tak, że dają nam one okazję kupienia czegoś taniej. Ale nie zawsze. Ale myśmy się nauczyli, że jeśli mamy napisane, że jak coś jest w promocji, to uważamy, że to musi być superokazja. Nie pamiętamy, że my oferty zawsze powinniśmy porównać. Bo promocja w jednym sklepie wcale nie musi oznaczać, że ten sam produkt w drugim sklepie bez promocji będzie kosztował więcej. A poza tym - możemy przecież też rozważyć produkt innej marki, ale posiadający te same właściwości. Wydaje mi się, że na te promocje powinniśmy się bardziej wyczulać w sytuacji zakupu produktów wybieranych, czyli takich, których użytkowanie będzie dłuższe. Oczywiście mniejsze ryzyko poniesiemy, jeśli kupimy produkt żywnościowy, który nie zaspokaja naszych oczekiwań. Najwyżej nie będzie nam smakował. Tu - nawet jeżeli będziemy niezadowoleni, to nic wielkiego się nie stanie. Następnym razem wybierzemy coś innego.

 

W dalszej części artykułu dowiesz się m. in.:

 

jakie sztuczki stosują sprzedawcy i jak nie dać się oszukać podczas promocji i wyprzedaży

 

Pozostało jeszcze 81% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Agata Sawczenko

W "Kurierze Porannym" i "Gazecie Współczesnej" zajmuję się przede wszystkim szeroko pojętą ochroną zdrowia. Chętnie podejmuję też tematy społeczne i piszę o ciekawych ludziach.

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.