Dr Anna Rybak: Matematyka jest ciekawa. Ale nauczyciele muszą uczyć tak, by przygotować do egzaminów

Czytaj dalej
Fot. Anatol Chomicz
Agata Sawczenko

Dr Anna Rybak: Matematyka jest ciekawa. Ale nauczyciele muszą uczyć tak, by przygotować do egzaminów

Agata Sawczenko

Tematy realizowane w szkole zwykle są sformułowane tradycyjnie, na przykład: równanie okręgu, warunek prostopadłości prostych... Natomiast ja proponuję sformułowanie problemowe, zachęcające ucznia do aktywności, np.: „Odkrywamy równanie okręgu”. To my my odkrywamy! - mówi dr Anna Rybak, koordynatorka Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku.

Matematyka może być ciekawa? Można jej tak uczyć, by zainteresować?

Trzeba uczyć nie tylko według zbiorów zadań i arkuszy egzaminacyjnych. Wtedy można przełamać lęk przed matematyką. I pokazać, że matematyka jest dziedziną, którą można samodzielnie odkrywać. Nie tylko ją zrozumieć.

Jak to zrobić?

Pozostało jeszcze 91% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Agata Sawczenko

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.wspolczesna.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.