Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Agata Sawczenko

Urszula Widelska: Zakupy pod choinkę róbmy bez emocji

Zakupy pod choinkę róbmy bez emocji Fot. archiwum Zakupy pod choinkę róbmy bez emocji
Agata Sawczenko

Musimy mieć świadomość tego, że handel jest po to, by na sprzedaży zarabiać. I rata zero procent też będzie oznaczała, że ktoś na niej musi skorzystać - mówi dr Urszula Widelska z Politechniki Białostockiej

Niedługo rozpoczniemy świąteczne zakupy. Pani dużo wydaje na święta?

Na pewno za dużo. Ale i tak pocieszam się, że właśnie tyle powinnam wydać. Bo święta spędzam z dużą liczbą osób. I jestem w dużej mierze odpowiedzialna za przygotowanie tych świąt.

Czy przygotowujemy święta, czy nie - i tak zwykle łapiemy się na tym, że portfel pod koniec grudnia mamy dużo chudszy. Jak to się dzieje, że sklepy wyciągają od nas tyle pieniędzy?

Sklepy zawsze kuszą promocjami. Ale w takich specjalnych okazjach my na te promocje jesteśmy bardziej wrażliwi. Święta powodują, że te promocje są dla nas bardziej widoczne. Zresztą sklepy przygotowują też lepsze oferty. I jest ich o wiele więcej. Ktoś kiedyś powiedział, że w ogóle trudno jest kupić coś w dzisiejszych czasach bez promocji.

Ale i tak czasem kupujemy tylko dlatego, że jest jakaś promocja. Bo jest taniej!

To dobrze, jeśli zastanawiamy się nad zakupem pod kątem, który produkt jest dla nas bardziej korzystny cenowo. Z tymi promocjami to rzeczywiście jest tak, że dają nam one okazję kupienia czegoś taniej. Ale nie zawsze. Ale myśmy się nauczyli, że jeśli mamy napisane, że jak coś jest w promocji, to uważamy, że to musi być superokazja. Nie pamiętamy, że my oferty zawsze powinniśmy porównać. Bo promocja w jednym sklepie wcale nie musi oznaczać, że ten sam produkt w drugim sklepie bez promocji będzie kosztował więcej. A poza tym - możemy przecież też rozważyć produkt innej marki, ale posiadający te same właściwości. Wydaje mi się, że na te promocje powinniśmy się bardziej wyczulać w sytuacji zakupu produktów wybieranych, czyli takich, których użytkowanie będzie dłuższe. Oczywiście mniejsze ryzyko poniesiemy, jeśli kupimy produkt żywnościowy, który nie zaspokaja naszych oczekiwań. Najwyżej nie będzie nam smakował. Tu - nawet jeżeli będziemy niezadowoleni, to nic wielkiego się nie stanie. Następnym razem wybierzemy coś innego.

 

W dalszej części artykułu dowiesz się m. in.:

 

jakie sztuczki stosują sprzedawcy i jak nie dać się oszukać podczas promocji i wyprzedaży

 

Pozostało jeszcze 81% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa promocyjna

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Agata Sawczenko

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.wspolczesna.pl

Wakacje 50% taniej!

Wakacje 50% taniej!

55,00 110,00

Zabierz ze sobą prenumeratę cyfrową na wakacje! Gazeta Współczesna online oraz w wersji PDF na 90 dni 50% taniej! Tylko do 3 lipca!

Kup teraz

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.