Ekstra
Magazyn
Ekstra Magazyn

Najlepsze teksty z całej Polski, w każdy piątek dla wszystkich prenumeratorów Cyfrowych. Poznaj Ekstra Magazyn

Marcin Banasik

Tauron śle nam listy. Nie musimy ich odsyłać. Gigant energetyczny w sprytny sposób namawia do przekazania danych osobowych

Tak wygląda oferta wysyłana przez Tauron do klientów Fot. Fot. Marcin Banasik Tak wygląda oferta wysyłana przez Tauron do klientów
Marcin Banasik

Spółka Tauron rozsyła do swoich klientów „poważne pisma” z formularzem, który trzeba „niezwłocznie odesłać”. Wygląda to na jakąś istotną procedurę, wynikającą ze zmiany prawa, ale w istocie to dość sprytna próba pozyskania danych klientów i nowych zgód na ich wykorzystanie.

Warto wiedzieć, że wyrażając taką zgodę, otwieramy drzwi, skrzynki pocztowe, oraz skrzynki e-mail około 18 firmom partnerskim Tauronu, do których należą banki, firmy ubezpieczeniowe czy sieci komórkowe.

Elżbieta Bukowiec, rzecznik prasowy Tauron, przekonuje jednak o czystych intencjach firmy. - W wysłanym piśmie informujemy klientów o ich prawach, prosimy o zaktualizowanie danych oraz podjęcie decyzji, czy i w jaki sposób chcą otrzymywać od nas informacje o ofercie Tauronu. Na formularzu - przy każdej z siedmiu zgód marketingowych - klient ma możliwość wybrania odpowiedzi TAK lub NIE - mówi Elżbieta Bukowiec.

Rzeczniczka zapewnia, że z analizy dotychczas wypełnionych formularzy wynika, że klienci dokładnie zapoznali się z treścią korespondencji oraz świadomie dokonywali swoich wyborów.

- Większość zaznaczała tylko takie formy kontaktu, które im odpowiadają. W korespondencji tej informujemy również, że w każdym momencie klienci mogą zmienić decyzję oraz że wypełnienie formularza jest dobrowolne - dodaje Bukowiec.

Sprawą zainteresował się już jednak Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, który zapowiedział zbadanie jej z urzędu. Jak zastrzega rzecznika prasowa GIODO Agnieszka Świątek-Druś, w tej chwili trudno przesądzać, czy zostało złamane prawo.

W dalszej części tekstu:

  • Jak tłumaczy się Tauron?
  • Co o tym sądzi Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych?
Pozostało jeszcze 30% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 2,46 zł dziennie.

    już od
    2,46
    /dzień
Aktywujesz kod bez rejestracji

Odblokowujesz dostęp jednorazowo, tylko na tej przeglądarce. Jeżeli chcesz w przyszłości wrócić do tego artykułu, skorzystaj z opcji aktywacji kodu z rejestracją - zarejestruj się.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i czytaj bez rejestracji" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

odzyskaj hasło

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zaloguj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Aby móc przetwarzać Twoje dane osobowe w postaci adresu e-mail dla celów przedstawiania informacji handlowych na temat naszych towarów lub usług za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, prosimy Cię o wyrażenie poniżej wskazanych zgód.

Pamiętaj, w każdej chwili możesz cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie wpłynie jednak na zgodność z prawem przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych przed wycofaniem zgody. Szczegóły dotyczące wycofania zgody znajdziesz w swoim profilu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest spółka Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Domaniewska 45, 02-672 Warszawa. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych przez Polska Press oraz uprawnienia użytkowników Serwisu Polskatimes z tym związane zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w szczególności w celu wykonania umowy (usługa świadczona drogą elektroniczną), w celach marketingowych w zakresie udzielonych zgód, jak też w innych celach marketingowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu. Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje Ci prawo do żądania od nas dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych a także prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania przez nas Twoich danych osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień oraz celów przetwarzania danych przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

* Jeżeli klikniesz „Zaznacz wszystkie poniższe zgody” automatycznie zaznaczasz wszystkie zgody. Możesz też zaznaczyć lub odznaczyć każdą ze zgód z osobna.

** Zgoda wymagana.

Klikając w przycisk "Aktywuj kod i zarejestruj się" potwierdzam, że zapoznałem/am się z treścią informacji o zamówieniu oraz, nadto że żądam rozpoczęcia dostarczenia treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy w związku z czym utracę prawo do odstąpienia od umowy i wiem, że usługa jest odpłatna.

Marcin Banasik

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

plus.wspolczesna.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2018 Polska Press Sp. z o.o.